vrijdag 26 juli 2019

Cute as a bug..

Geweldig deze nieuwe stempels van Craft Emotions, ontworpen door Carla's Creations. Normaal gesproken heb ik het niet zo op beestjes, maar op een kaart vind ik ze toch wel erg grappig. Je zou de beestjes eventueel  leuke googley oogjes kunnen geven...voor een spin met googley eyes is niemand meer bang toch....? 😉




Wat heb ik gedaan...

Het zijn 3 dezelfde kaarten geworden, maar toch allemaal weer een beetje anders. 
  • Als eerste ben ik begonnen met de achtergrond van de kaart. Op Watercolour Papier heb ik met Distress Oxide Tumbled Glass en een blending tool wolkjes aan gebracht op de kaart. Ik heb hier een stencil voor gebruikt, maar als je geen wolken stencil hebt, kun je ook zelf een stencil maken. Dit kan door bijvoorbeeld een rand wolkjes uit te knippen en dit te gebruiken als stencil of als je wel een wolken stansmal hebt, dan kun je die stansen en gebruiken als stencil.
  • Vervolgens heb ik met mijn stempelhulp alle stempels op alcohol veilig papier gestempeld. 
  • Ik heb de stempeltjes ingekleurd met alcohol markers en daarna uitgeknipt. Ik vond het mooi om een kleine witte rand om de stempel te houden, dan komen ze net wat beter uit op de kaart.
  • De achtergronden voor de kaarten heb ik met een rechthoekige mal uitgesneden, in dit geval met een stitched randje, maar je kunt de kaart ook op maat snijden of knippen.
  • De beestjes en bloemen heb ik verdeeld over de 3 kaarten en opgeplakt. Nog een tekst erbij gestempeld en op een basiskaart geplakt.
  • En klaar zijn de kaartjes alweer! Niet moeilijk, maar wel heel leuk. 😉


Gebruikte materialen:
  • CraftEmotions Clearstamp A6 - Bugs 1
  • CraftEmotions Clearstamp A6 - Bugs 2
  • CraftEmotions Clearstamp A6 - Bugs 3
  • Ranger Distress Oxide - Tumbled Glass TDO56287
  • Watercolour papier
  • Nuvo Alcohol Markers - Diverse kleuren


Leuk dat je weer een kijkje kwam nemen! Tot de volgende keer.

Groetjes,
Dorien 😃



Geen opmerkingen:

Een reactie posten