vrijdag 31 mei 2019

40 jaar getrouwd!

Vandaag een kaartje voor een stel dat binnenkort hun 40-jarig huwelijk mag vieren. Wat een mooie gelegenheid, daar hoort natuurlijk een mooie kaart bij!
Ze houden van eenvoud, dus daarom vandaag een simpele kaart zonder al te veel poespas.




Wat heb ik gedaan..

  • Als eerste heb ik de tulpen uit rood en groen papier gestanst. Om er een beetje meer dimensie in te krijgen, heb ik de rode tulpen en de groene bladeren bewerkt met Distress Oxide inkt (Aged Mahogany en Lucky Clover). Daarna heb ik de delen bewerkt met een embossingtool om nog meer een 3D effect te krijgen. Om het 3D effect te behouden heb ik de tulpjes met behulp van foamtape in elkaar geplakt.
  • Voor de achtergrond heb ik de 3D embossing folder "Wood Planks" van Sizzix gebruikt. Ik heb hiervoor een stuk crème kleurig papier op maat gesneden en door mijn machine gehaald. Na het embossen ben ik heel lichtjes met Distress inkt (Vintage Photo) over het papier gegaan, zodat alleen de hout nerven lichtjes geraakt worden. Hierdoor komt de nerf iets meer naar voren.
  • Het geëmboste papier heb ik op een stukje goudkleurig papier gemat* voor een subtiel randje. Daarna het geheel op een witte basiskaart geplakt.
  • De tulpen gerangschikt zoals ik ze mooi vond uitkomen op de kaart en met dubbelzijdige foamtape opgeplakt.
  • De tekst "40" is gestanst uit hetzelfde goudkleurige papier als de achtergrond om het weer terug te laten komen. Ook die heb ik met dubbelzijdige foamtape opgeplakt.

* Matten is een veelgebruikte term in de wereld van kaarten maken. Je neemt een stuk papier en plakt dit op een stukje papier dat net iets groter is, zodat je een leuk randje krijgt.


Tip:
Om te voorkomen dat je papier tijdens het embossen gaat scheuren, spray je een heel klein beetje water aan beide kanten van je papier. Dit doe je met behulp van een spray bottle.



Gebruikte materialen:

  • Marianne Design Creatable - Build-a-tulip LR0586
  • Marianne Design Collectable - Party Numbers COL1347
  • Sizzix 3-D Texture Fades Embossing Folder - Lumber 662718
  • Tim Holtz idea-ology kraft cardstock- Metallic TH93586
  • Distress Inkt - Vintage Photo
  • Distress Inkt - Aged Mahogany
  • Distress Inkt - Lucky Clover
  • Groen papier
  • Rood papier
  • Crème papier
  • Wit cardstock

Groetjes en tot de volgende keer,
Dorien 🙋





Geen opmerkingen:

Een reactie posten