maandag 8 april 2019

Ik heb mijn wagen vol geladen..

Mijn opa mocht alweer zijn 91ste verjaardag vieren. Wat een feest en wat zijn we dankbaar dat opa nog bij ons is samen met oma!! Daar hoort natuurlijk ook een kaartje bij. Mijn opa is nog altijd in de tuin te vinden, onkruid wieden, harken, bloemetjes planten, alles netjes aanvegen. Hij is trots op zijn tuin en geniet daar nog iedere dag van. Daarom vond ik deze kruiwagen kaart vol met bloemen wel toepasselijk.



Wat heb ik gedaan..


  • Als eerste heb ik de kruiwagen 2 keer overgenomen op een stuk kraft karton. Ik heb hiervoor de buitenste lijnen van de stencil gebruikt, dat is de basis.
  • Ril 1 van de kruiwagens verticaal op ongeveer een kwart van de bovenkant. Dit wordt de plakstrook.
  • Plak de voorkant nu vast aan de achterkant m.b.v. de plakstrook. Je hebt nu een dubbele kaart.
  • Neem een stuk design papier en teken de binnenste lijnen van het stencil over. Knip alles uit, beïnkt met Distress inkt Walnut Stain en plak op de basiskaart.
  • De bloemen heb ik uit verschillende kleuren papier gestanst, gevormd met een embossingtool en op elkaar geplakt. Voor het hart van de bloemen heb ik Enamel Dots gebruikt.
  • Stans de gieter en de cijfers uit zilver papier. 
  • Het decoreren kan beginnen!
  • De slakken zijn een grapje voor mijn opa, die hij zeker zal begrijpen 😉

Tip:
Kijk even op de blog van Marleen van der Most. Zij is de designer van de kruiwagen stencil en heeft hierover een hele duidelijke 'how to' op haar blog te staan.



Gebruikte materialen:
  • Marianne Design Craft Stencil - Wheelbarrow PS8022
  • Marianne Design Creatable - Anja's bladset LR0547
  • Marianne Design Creatable - Anja's prachtige bloemenset LR0546
  • Marianne Design Creatable - Gieter LR0572
  • Marianne Design Creatable - Pins Numbers LR0582
  • Marianne Design Collectable - Bloemen Set COL1323
  • Marianne Design Craftable - Flower Set Sweet CR1358
  • Ranger Distress Ink - Walnut Stain
  • Nuvo Crystal Drops - Metallic Silver Lining 655N
  • Kraft karton
  • Zilver karton
  • Design papier

Bedankt weer!

Lieve groetjes,
Dorien 🙋

Geen opmerkingen:

Een reactie posten