dinsdag 27 november 2018

Skeleton Leaves



De stansset Skeleton Leaves van Sizzix is een mooie set met gedetailleerde bladeren. Je kunt er alle kanten mee op, maar deze keer heb ik het redelijk simpel gehouden. 😄



Wat heb ik gedaan..

  • De basiskaart is een witte kaart van 14 x 10,3 cm
  • Ik heb een reliëf in een stuk papier gecreëerd met behulp van embossing folder 663071 van Sizzix. Dit papier heb ik op de kaart geplakt.
  • De bladeren heb ik gekleurd met de ink smooshing techniek
  • Daarna heb ik ze opgeplakt op een stuk gegolfd cardboard. Het cardboard heb ik gescheurd zodat het een natuurlijk uitstraling krijgt.
  • Het woord 'thanks' heb ik 3 keer uitgestanst en op elkaar geplakt voor een 3D effect

Techniek
De ink smooshing techniek is een techniek waarbij je de inkt aanbrengt op je craftsheet, wat water eroverheen spuit en dan je papier erdoor heen haalt. Het papier droog je met een heattool. Eventueel herhaal je deze stappen tot je het gewenste resultaat behaald hebt.


De gebruikte materialen

  • Papicolor Hagelwit
  • Watercolour papier
  • Sizzix Thinlits Die - Skeleton Leaves 663094
  • Sizzix Sidekick Side-order - Tim Holtz Autumn 663071
  • Ranger Distress Oxide - Mustard Seed TDO56089
  • Ranger Distress Oxide - Scattered Straw TDO56188
  • Ranger Distress Oxide - Fossilized Amber TDO55983
  • Ranger Distress Oxide - Wild Honey TDO56348
  • Ranger Distress Oxide - Ripe Persimmon TDO56157
  • Ranger Distress Oxide - Spiced Marmalade TDO56225
  • Ranger Distress Oxide - Barn Door TDO55808
  • Ranger Distress Oxide - Fired Brick TDO55969
  • Ranger Distress Oxide - Forest Moss TDO55976
  • Ranger Distress Oxide - Peeled Paint TDO56119
  • Ranger Distress Oxide - Twisted Citron TDO56294
  • Ranger Distress Oxide - Vintage Photo TDO56317

Lieve groetjes,
Dorien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten