zaterdag 3 november 2018

Rustic Bouquet

De eerste kaart! 😊
Pas geleden ben ik door Anouk benaderd met de vraag om haar te helpen met haar blog. We hebben een heel leuk gesprek gehad en ik heb natuurlijk meteen ja gezegd. Mijn eerste kaart is dan ook een bedankje voor deze leuke uitdaging. Ik presenteer mijn allereerste kaart!




Wat heb ik gedaan..

  • De basis is een witte vierkante kaart van 12,5 x 12,5 cm. 
  • De bloemen zijn uit watercolour paper gestanst en met de ink smooshing techniek gekleurd. 
  • Met behulp van een embossing tool heb ik de bloemen en blaadjes een 3D effect gegeven. 
  • De Tree Rings zijn gestanst uit kraft papier en chipboard (voor de stevigheid).
  • Het 3D effect heb ik benadrukt en op kleur gebracht met behulp van Distress Oxide Inkt.
  • De woorden "Dank je" zijn gestanst uit zwart papier en zwarte foam (voor een 3D effect).
  • Het geheel in een mooie compositie op de basiskaart geplakt.
  • Als finishing touch nog wat Nuvo Crystal Drops aangebracht, dit lijken net kleine water druppeltjes. 😊

Techniek
De ink smooshing techniek is een techniek waarbij je de inkt (in dit geval Distress Oxide) aanbrengt op je craftsheet, wat water eroverheen spuit en dan je papier erdoor heen haalt. Het papier droog je met een heattool. Eventueel herhaal je deze stappen nog een keer tot je het gewenste resultaat behaald hebt.




Tip
Gebruik Craft Tape voor het opplakken van kleine stansjes.
  • Plak voordat je gaat stansen een stukje tape aan de achterkant van je papier. 
  • Haal je mal door de stansmachine.
  • Verwijder de beschermlaag en plak je stansje op.

De gebruikte materialen 
  • Papicolor Hagelwit
  • Watercolour paper
  • Chipboard A5 Dutch Doobadoo 474.300.004
  • Sizzix Bigz Die - Rustic Bouquet 662501
  • Marianne Design Craftable - Dank Je Wel CR1365
  • Ranger Distress Oxide - Abandoned Coral TDO55778
  • Ranger Distress Oxide - Forest Moss TDO55976
  • Ranger Distress Oxide - Fossilized Amber TDO55983
  • Ranger Distress Oxide - Peeled Paint TDO56119
  • Ranger Distress Oxide - Picked Raspberry TDO56126
  • Ranger Distress Oxide - Spun Sugar TDO56232
  • Ranger Distress Oxide - Twisted Citron TDO56294
  • Ranger Distress Oxide - Vintage Photo TDO56317
  • Ranger Distress Oxide - Walnut Stain TDO56324
  • Ranger Distress Oxide - Wild Honey TDO56348
  • Nuvo Crystal Drops - Morning Dew 677N

Leuk dat je een kijkje kwam nemen.
Graag tot de volgende keer! 🙋

Lieve groetjes,
Dorien

1 opmerking:

  1. Wow! Wat een mooie kaart! Je mag trots zijn op je eerste kaart voor de blog. Ik ben dat in ieder geval wel op je!! Ik kijk uit naar de vele kaarten die nog gaan komen. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen